Afvallen

Back in shape – met ups en downs

3 Mei liet ik jullie voor het eerst weten dat ik het weer tijd vond om back in shape te komen. Ondertussen zijn we ruim 3 maanden verder, tijd dus voor een update. De vorige keer heb je kunnen lezen dat ik weer ben gaan sporten bij basic fit en goed op mijn eten ben gaan letten. Mocht je dat gemist hebben, dan kun je dat hier teruglezen.

Maar nu, hoe gaat het nu?

Eigenlijk gaat het hartstikke goed, de centimeters en kilo’s nemen af! Over het algemeen is mijn voeding weer gewoon oké en ik sport minimaal 2 keer in de week in de sportschool. Ook ben ik weer aan het hardlopen, super fijn! Maar, ja er is een maar, nu ik zo lekker bezig ben gaat het mij eigenlijk niet snel genoeg. Ja ik weet het, ik zou het rustig aan doen. Maar nu begint dat stemmetje in mijn hoofd toch wel weer wat harder te schreeuwen.

Vanwaar die haast?

Eerder, tijdens mijn lifestyle change, heb ik gebruik gemaakt van de weekmenu’s van het boek My Killerbody Motiation. Door dit menu viel ik, natuurlijk!!!, snel veel kilo’s af. Een dagmenu van MKM bestaat gemiddeld uit 1300 calorieën de eerste periode (van vier weken), het is dus niet gek dat je afvalt. Wat ik bij de opleiding gewichtsconsulent heb geleerd is dat afvallen tijd kost en dieeten zoals MKM op de langer termijn weinig uithalen.

In de eerste week van juli zijn we een midweek weggeweest met vrienden, gezellig en lekker burgerlijk met de kinderen erbij, naar Centerparcs. En daar hoort natuurlijk zwemmen bij! Normaal gesproken interesseert het mij niet zo veel wat andere mensen van mijn lijf denken maar nu, na al die veranderingen, ben ik toch onzekerder geworden. Nu kan ik al die gedachten natuurlijk allemaal gaan verleggen, liever zet ik deze gedachten in om wat aan mijn lijf te doen.

Maar dan nu…

Behoorlijk dilemma dus, wat ga ik doen? Ga ik weer radicaal over op My Killerbody Motivation of ga ik op deze voet verder? In eerste instantie had ik de knop omgezet en vond ik dat ik gewoon ‘even’ 3 maanden MKM moest gaan doen. Toen ik dit echter 1,5 dag weer had gedaan voelde ik mij slap en vermoeid. Daarnaast was ik de hele dag weer bezig met dingen die ik vooral niet mocht eten en kwam de kip met rijst alweer mijn neus uit.

Dit kan ook anders, ik ben potverdorie gewichtsconsulent?! Klaar met die onzin. Ik wil gewoon dingen eten die ik lekker vind en vooral niet bezig zijn met dingen die ik niet mag eten, want eten is gewoon veelte lekker.

Daarom heb ik voor mijzelf een voedingsschema in elkaar geflanst die ervoor moet zorgen dat ik weer back in shape kom, maar wel met lekkere dingen. Daarmee bedoel ik dus gewoon brood, crackers en kwark maar ook aardappels, bami en pasta! Ik weet nu al dat ik hier een stuk vrolijker van ga worden én dat ik het dus ook gewoon vol ga houden.

De aankomende periode

Aangezien het de aankomende periode weer wat rustiger (lees: zachter) weer wordt kan ik weer vaker gaan hardlopen. De afgelopen tijd deed ik dit voornamelijk ’s avonds na 21.00 uur, wat er toch voor zorgt dat je een beetje hyper in bed belandt met alle gevolgen van dien. Nu wil ik dus lekker 2 keer per week gaan lopen, heerlijk even dat hoofd leegrennen. Daarnaast wil ik gewoon blijven sporten bij Basic Fit want dat is ook gewoon gezellig.

Tot de volgende update!

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *