Sport

Thuis sporten tijdens de corona crisis

Sinds de sportscholen zijn gesloten moeten we allemaal iets creatiever zijn wat betreft sport. Gelukkig mogen we gewoon nog naar buiten om te sporten en gelukkig doen veel mensen dit ook! Ik probeer om de dag te sporten, hetzij een rondje hardlopen of een andere workout. Door dit te doen merk ik dat ik gemakkelijker mijn hoofd rustig krijg en is het ook een goede manier om ook fysiek vermoeid te raken. Ik heb nog een basic-fit abonnement lopen en kan dus gebruik maken van de GXR lessen. Maar ik haal niet alleen daar mijn lesjes vandaan, ook op YouTube staan ontzettend veel verschillen workouts die je gratis en voor niets kunt volgen!

Relaxte training zonder springen en vliegen

Yoga

Zeker wel een favoriet. Denk nu alsjeblieft niet ‘dat haalt toch niets uit’, want dan daag ik je uit om het eens te proberen. Je gebruikt meer spieren dan je in eerste instantie zou verwachten. Bij de GXR lessen is de laatste 3/4 minuten tijd voor een meditatie, vind ik echt een hele fijne toevoeging!

Ook op YouTube kun je allerlei yoga lessen vinden. Kijk bijvoorbeeld eens op het account van Milou. Zij heeft een aantal korte yogalesjes online gezet. Maar ook Yoga with Adriene is een topper, zeker het proberen waard!

BBB (Buik Billen Benen) training

Deze drie zijn toch wel de drie plekken die wel even een opstootje kunnen gebruiken. In deze workout van Newborn Fit Mama en Kelly Caresse train je deze spiergroepen. Ook kun je de Booty of Abs&core lessen van GXR (basic-fit) doen, mits je een abonnement hebt natuurlijk.

Even wat meer tempo! Flinke zweetdruppels

Dans workout

Iets waar ik ontzettend blij van word is dansen. Sinds drie weken doe ik ook minimaal 1 keer per week een dans work out. Persoonlijk vind ik het super leuk om latin dance te doen. Je vind op YouTube veel latin dance/zumba lessen. Door de corona crisis hebben veel sportscholen hun lessen op YouTube gegooid en is het aanbod dus nog groter geworden! Deze latin dance les heb ik van de week gedaan en eerlijk is eerlijk, het zweet stond op mijn voorhoofd! Ook een leuke les is deze, het is een hip-hop fit workout. Stap voor stap leer je een dans aan en om het af te sluiten nog wat andere oefeningen. Wedden dat je gaat zweten?

Workout met eigen lichaamsgewicht

Je kunt natuurlijk gemakkelijk je eigen lichaamsgewicht inzetten om te trainen. Het enige wat je vaak nodig hebt is iets van een muur/stoel/bank en een matje. Zo ook in deze video van Optima Vita, waarbij de focus vooral ligt op de benen en billen. Je kunt ook een andere workout uitzoeken op haar kanaal, ze maakt genoeg video’s erover!

Xcore it is!

Een les die ik graag volg samen met mijn zus bij Basic-fit is Xcore. Extreme core workout, zo noemen ze het. Je hebt hier een speciale XCO voor nodig. Wij wilden eerst even kijken of we hem wel vaak genoeg zouden gaan gebruiken, dus hebben we er zelf eentje in elkaar geknutseld. Hij is niet zo zwaar als een normale large buis, maar dat is ook prima. Je kunt een Xcore les volgen via basic-fit maar er staan ook op YouTube een aantal lessen, zoals deze van Anytime Fitness.

Helemaal tot het gaatje

Bootcamp

Dit is echt zoiets waarvan je eerst denkt, oké dit kan ik hebben. Tot je erachter komt dat er nog een paar rondes zijn. Potverdorie wat heb ik het zwaar gehad! De lessen vond ik bij GXR van Basic-fit maar je kunt ook op YouTube genoeg van dit soort workouts vinden. Neem bijvoorbeeld deze van Livestrongwoman. Op het kanaal van LivestrongWoman kun je sowieso een heleboel fijne workouts vinden, zeker even kijken dus.

Dit zijn op dit moment mijn favoriete home workouts om te doen. Misschien breidt de lijst zich nog uit de aankomende periode, genoeg tijd om dingen uit te proberen! Welk van deze sporten doe jij graag thuis? Of heb je nog een tip? Laat het zeker even achter in de comments.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *